You are currently viewing Jak zarabiać więcej? 5 błędów przez które nie wykorzystujesz potencjału zysku Twojej firmy.

Jak zarabiać więcej? 5 błędów przez które nie wykorzystujesz potencjału zysku Twojej firmy.

Czy każdy może zarabiać więcej? Wierzę, że tak.

Henry Ford powiedział:

„Jeśli uważasz, że coś potrafisz to masz rację, jeśli uważasz, że czegoś nie potrafisz, to także masz rację!”.

To prowadzi do prostego wniosku – jeśli jeszcze nie zarabiasz więcej, to znaczy, że nie dałaś sobie na to zgody. Bo o tym, że możesz to zrobić i masz do tego ogromny potencjał, jestem przekonana.

Pytanie czy to wykorzystujesz?

I o tym będzie właśnie ten artykuł – o Twoim potencjale zwiększania zysków i 5 błędach przez które go nie wykorzystujesz.

Jak zarabiać więcej? Jak najszybciej!

Tak, jak najszybciej.

Nie po to dzisiaj masz to co masz, żeby leżało i czekało na „lepszy moment”. Lepszy moment nie nadejdzie. Najlepszy moment na działanie jest tu i teraz.

Wiem, że to już taki wyświechtany tekst, ale co zrobić, jeśli taka właśnie jest prawda.

Znalezienie sposobu na zarabianie więcej wcale nie jest takie skomplikowane jak mogłoby się wydawać.

Zaglądamy innym przez ramię, stawiamy na sprawdzone przez kogoś rozwiązania, których efektem jest zysk jaki nam się marzy (chociaż nie przyjmujemy do wiadomości, że już na starcie nasza sytuacja jest inna i powtórzenie sukcesu innych przy pierwszej podjętej przez nas próbie jest praktycznie niemożliwe), kopiujemy konkurencję, a jak nasze wyniki są słabsze, to uznajemy „że nie nadajemy się do biznesu” i z czułością wspominamy etat, zamiast w pierwszej  kolejności „zerknąć na swoje podwórko” i wykorzystać potencjał tego co już mamy. 

Jak zarabiać więcej? Wykorzystaj to co już masz i skorzystaj z najkrótszej drogi do zwiększania zysków.

Choć nie jestem zwolenniczką chodzenia na skróty, to uważam, że jeśli można bezpiecznie i zgodnie z prawem dotrzeć do celu krótszą drogą (która przecież i tak już istnieje), to warto z niej skorzystać. Taką „drogą na skróty do zarabiania więcej” jest wykorzystanie tego co już posiadasz.

Jak?

Kupiłaś lata temu sprzęt, który użyłaś kilka razy, a teraz leży i się kurzy? Kończysz kolejny „niezbędny do Twojej pracy i rozwoju” kurs, który po kilku miesiącach – tak jak wszystkie inne do tej pory – pewnie pójdzie w zapomnienie? Jesteś typem learnera, chłoniesz specjalistyczną wiedzę jak gąbka, przewyższasz poziomem niejednego eksperta w branży, a następnie… zostawisz ją wyłącznie dla siebie, bo przecież „to nie Twoja działka”? Twoja sfrustrowana znajoma z byłej pracy jest świetnym handlowcem, ale Ty pomimo potrzeby zatrudnienia takiej osoby nic nie robisz, bo przecież „gdyby chciała odejść z obecnej pracy to by odeszła„? Firma zdobywa uznane na rynku certyfikaty i akredytacje, ale stwierdziłaś, że nie ma sensu się tym chwalić?

Środki trwałe firmy, wiedza i doświadczenie, umiejętności, zdolności, kompetencje, znajomości, zdobyte certyfikaty, akredytacje – to właśnie jest potencjał, którym już dysponujesz i do którego powinnaś sięgnąć, jeśli chcesz zarabiać więcej!

Zbyt proste? Może tak, może nie. Na pewno jednak prawdziwe.

Jak wykorzystać to co już masz i uniknąć 5 najczęściej popełnianych błędów przez które nie zarabiasz więcej?

Na początek zbierz w jednym miejscu wszystko co już masz, czyli wykonaj analizę potencjału zysku Twojej firmy.

Zrób listę wszystkich produktów i usług, jakie kiedykolwiek posiadałaś w ofercie.

Następnie przejdź do wypisania wszystkich szkoleń i kursów, które ukończyłaś oraz zaświadczeń, certyfikatów, akredytacji zdobytych przez firmę.

Przyjrzyj się zajmowanym stanowiskom i pełnionym funkcjom w pracy zawodowej oraz temu co sprawia Ci lekkość przy wykonywaniu czynności pozazawodowych.

Skup się na mocnych stronach swoich i firmy, których rażenie możesz obserwować w zachowaniach i działaniach, które przychodzą wam naturalnie (zarządzanie, organizowanie, planowanie, delegowanie, kreowanie itd.). Zrób listę współpracowników, specjalistów i ekspertów do których masz dostęp, partnerów biznesowych oraz klientów. Przy identyfikowaniu mocnych stron to właśnie ich możesz poprosić o pomoc. Na pewno widzą coś czego Ty nie dostrzegasz.

Zidentyfikuj wyróżniki firmy na tle konkurencji.

Następnie zastanów się, jak możesz wykorzystać zebrany potencjał, aby nie popełniać więcej tych 5 błędów:

Błąd 1. Nic nie zmieniasz w swojej ofercie

Jeśli to co obecnie masz do zaoferowania swoim klientom nie przynosi Ci oczekiwanych zysków, to masz dwa wyjścia – zmienić grupę docelową lub zmienić ofertę.

Nie możesz liczyć na to, że coś się zmieni, jeśli wciąż będziesz robiła to samo.

Spójrz na zidentyfikowany potencjał i zastanów się, o co mogłabyś poszerzyć swoją ofertę, aby wydała się atrakcyjniejsza dla klientów?

Może wystarczy Twoje wsparcie? Zmiana modelu biznesowego (np. dostęp abonamentowy zamiast jednorazowego)? Dodatkowe bonusy, w postaci gadżetów firmowych, które i tak już masz, ale zalegają na magazynie?

Błąd 2. Nie podglądasz konkurencji

Zapewne Twoja motywacja jest pozytywna – nie chcesz się zniechęcać. Jednak bardzo dużo tracisz odcinając się od konkurencji.

Nie chodzi o to, aby ją podglądać by kopiować jej działania, a o to, że to najlepszy sposób na zbadanie rynku!

Klienci chętnie chwalą produkty i usługi, z których są zadowoleni, ale jeszcze chętniej dzielą się niepochlebną opinią. Dla Ciebie to informacja, czego nie może zabraknąć w Twojej ofercie, aby przebić się z nią na rynku!

Błąd 3. Działasz w pojedynkę

Wiadomo, że nikt nie zrobi czegoś lepiej niż Ty. Skądś to znam (śmiech).

A jednak Twoja doba ma tylko 24 godziny, a jeszcze przecież trzeba kiedyś odpoczywać.

Tymczasem wokół Ciebie jest wiele ludzi, z których potencjału nie korzystasz:

  • umiejętności i kompetencje pracowników, które się marnują z uwagi na zajmowane stanowisko (pracowałam kiedyś w firmie, w której zatrudnili świetnego handlowca, któremu dali do prowadzenia projekt unijny i zarzucili go papierami – cóż za marnotrawstwo potencjału!),
  • konkurencja, z którą mogłabyś połączyć siły lub
  • jeśli wyłącznie na Tobie spoczywa zarabianie pieniędzy – skorzystanie ze wsparcia z zewnątrz, które odciąży Cię w czynnościach, które zajmują Twój czas, a nie przynoszą efektów finansowych.

Błąd 4. Nie rozmawiasz z obecnymi klientami

Nie mam tutaj na myśli, że nie rozmawiasz z nimi o produkcie, który zakupili. Mam na myśli, że nie rozmawiasz z nimi o ich kolejnych potrzebach.

Zakupując Twój produkt zaspokoili część z nich, ale zauważ, że posiadanie produktu mogło obudzić w nich potrzebę na inny produkt.

Przykładem może być kurs online, do którego okazało się, że klient jeszcze nie zajrzał. Na pytanie, co pomogłoby mu przerobić kurs może paść propozycja wspólnego wdrożenia. Klient zaspokoi potrzebę, a Ty zarobisz. Sytuacja WIN-WIN!

Błąd 5. Nie wiesz co dzieje się na rynku

Każda zmiana na rynku może być szansą i zagrożeniem. Zależy kto to ocenia i jak się na taką zmianę patrzy.

Polski Ład to zagrożenie dla przedsiębiorców, ale szansa na większe zyski dla biur księgowych.

Pandemia to zagrożenie dla firm gastronomicznych działających wyłącznie stacjonarnie lub szansa, aby poszerzyć ofertę o dostawy.

Nie musisz być ekspertem rynkowym, ale jeśli chcesz zarabiać więcej, to musisz wykorzystywać pojawiające się szanse, bo to najszybsze źródło zysku.

Case study – jak wykorzystałam potencjał mojej firmy i osiągnęłam przychód 216 tys. w 1 miesiąc!

Prowadzę spółkę doradczo-szkoleniową specjalizującą się w tematyce biznesowej oraz rozwojowej. Mój główny obszar działania to rynek publiczny. Case study dotyczy nowego dla firmy (na tamten moment) rynku komercyjnego.

Założenia wstępne

Moim celem był zysk w szybkim czasie. Chodziło głównie o pieniądze.

Celem nie była współpraca długoterminowa, a jedynie sprawdzenie czy na rynku komercyjnym można zarobić równie dużo i szybko, jak na rynku publicznym.

Punkt startowy

0 (słownie: zero) klientów komercyjnych.

Efekty

30 nowych klientów. Przychód 216 tys. netto w 1 miesiąc.

Wykonane działania

  • Wytypowanie w najbliższym otoczeniu potencjalnej grupy klientów z pieniędzmi (w tym grupy znajomych).
  • Zapytanie o ich potrzeby szkoleniowe, które jak się okazało nie wpisywały się w profil firmy.
  • Zidentyfikowanie posiadanych zasobów oraz poszukiwanie partnerów do współpracy przy realizacji szkoleń.
  • Stworzenie oferty odpowiadającej na potrzeby wskazanej grupy docelowej.
  • Zorganizowanie szkoleń (firma wyłącznie jako pośrednik).
  • Rozbudzenie potrzeby klientów na więcej i na inne produkty z oferty.

Na czym polegała zmiana, która dała przychód 216 tys. netto w 1 miesiąc?

Dotychczasowe działania: spółka posiadała ofertę na którą poszukiwała klientów.

Nowe podejście: spółka wybrała klienta, który był dla niej atrakcyjny i stworzyła ofertę pod niego pomimo, że sama nie posiadała odpowiednich zasobów (posiadała jednak potencjał ich zdobycia).

Jak zarabiać więcej – kolejny ważny krok – działaj

Aby zarabiać więcej nie możesz poprzestać na zidentyfikowaniu potencjału zysku i czekać, aż „samo się zrobi”. Nie zrobi. Musisz podjąć działanie – testować, sprawdzać, zmieniać – i działać dalej.

Tylko działanie przyniesie rezultaty, których oczekujesz.

Chcesz poznać sposób na zwiększanie wydajności, szybkie realizowanie dobrych pomysłów i jeszcze szybsze wycofywanie się z tych nietrafionych?

Kup kursoksiążkę „Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy”, dzięki której zweryfikujesz swoje pomysły biznesowe – SZYBKO I SKUTECZNIE!

Jak zarabiać więcej? Ustaw radar na szanse.

Jeśli chcesz zarabiać więcej, to pamiętaj:

  1. Zmieniaj ofertę.
  2. Podglądaj konkurencję.
  3. Postaw na współpracę.
  4. Rozmawiaj z klientami.
  5. Obserwuj rynek.

Rób to, a gwarantuję, że będziesz zarabiać więcej. Ustaw radar na szanse, wykorzystuj je i obserwuj efekty. Przyjdą szybciej niż Ci się wydaje.

Dodaj komentarz